DOLAR

32,2736$% 0.03

EURO

34,9605% -0.08

GRAM ALTIN

2.446,88%0,04

ÇEYREK ALTIN

3.974,00%-0,15

TAM ALTIN

15.873,00%-0,17

BİST100

10.173,42%1,17

BİTCOİN

1997063฿%0.70263

Öğle Vakti a 12:37
Hatay KAPALI 11°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Hatay için dört bir koldan çalışıyor

Uraloğlu, Hatay Havalimanı’nda yetkililerle basına kapalı brifing gerçekleştirdi.

Bakan Uraloğlu, daha sonra yaptığı basın açıklamasında, Hatay Havalimanı’na yönelik çalışmalarda emeği geçen Devlet Hava Meydanları İşletmesi ve yüklenici firma çalışanlarına teşekkür etti.

Bakanlık olarak 2002’den bu yana Hatay’ın ulaşım ve bağlantı altyapısı için 50 milyar lira yatırım gerçekleştirdiklerini belirtti.

Hatay’da, 2002’de 151 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 503 kilometreye, 142 kilometre olan bitümlü sıcak karışım kaplamalı yol uzunluğunu ise 428 kilometreye yükselttiklerini söz eden Uraloğlu, kente alternatif ulaşım altyapısı kurma açısından ehemmiyet arz eden Dörtyol-Hassa ortası otoyol ve demir yolu tüneli projesi ihalesini de geçen ocak ayında gerçekleştirdiklerini söyledi.

Bakan Uraloğlu, bu projenin 55 kilometre demir yolu ve 25 kilometre kara yolundan oluşan değerli bir proje olduğunu vurguladı.

Projenin iki etaptan oluştuğu ve tünel imalini kapsayan birinci etabının Hassa Kavşağı’nda sona ereceğini lisana getiren Uraloğlu, “Yapılacak tünellerle İskenderun-Gaziantep, İskenderun-Kahramanmaraş ortasında ulaşım kısalacak ve bölgede var olan ticaret hacmine ulaşım kolaylığı sağlayacağız.” diye konuştu.

Payas-Hassa-Yolbaşı ortasına yapılacak olan demir yolu çizgisiyle Hatay ve İskenderun, Gaziantep ve Hassa Lojistik Alanı ile daha kısa yoldan bağlanmış olacağına dikkati çeken Uraloğlu, projenin, Payas-Hassa sınırının da farklı bir değere sahip olduğunu söyledi.

İskenderun-Topboğazı Otoyolu’ndaki çalışmalar

İskenderun-Topboğazı Otoyolu ve Antakya irtibat yolu ihalesini de 11 Mart’ta gerçekleştirdiklerini tabir eden Uraloğlu, şöyle konuştu:

“Dün de mukavelesini imzaladık, artık üretimine da başlıyoruz. Bildiğiniz üzere İskenderun ile Antakya ortasındaki mevcut kara yolunda yardım ve enkaz çalışmalarından ötürü trafik yoğunluğu artmıştı. Antakya kent merkezinin yine imar çalışmalarıyla bu yoğunluk daha da artmış durumda. Bu nedenle projemiz kapsamında, İskenderun-Topboğazı Otoyolu kesitinde toplam 19,2 kilometre uzunluğunda otoyol yapacağız. Otoyolumuzun Belen bölümünde 725 metrelik, Amanos Dağları kısmında ise 7 bin 950 metrelik toplam uzunluğu 8 bin 675 metre olan 2 adet çift tüp tüneli de inşa edeceğiz. Topboğazı-Antakya Devlet Yolu kısmında, 2×2 şeritli yani toplam 4 şeritli olan 24,5 kilometre uzunluğundaki devlet yolumuz, 2×3 şeritli yani toplam 6 şeritli bitümlü sıcak karışım kaplamalı devlet yoluna dönüştürülecek. Şimdiden güzel uğurlu olsun.”

Uraloğlu, ayrıyeten Hatay’da sarsıntı konutları ve yeni yerleşim yerlerinin ulaşımını sağlayan 76 kilometrelik irtibat yollarının da imaline devam ettiklerini belirtti.

İskenderun kıyı şeridindeki çalışmalar

İskenderun OSB İltisak Çizgisi Projesi’nin etüt proje çalışmalarını tamamladıklarını kaydeden Uraloğlu, “Bu çizgiyle bölgede faaliyet gösteren çok sayıda ağır sanayi tesisinin ulusal demir yolu ağına erişimini sağlamış olacağız. Sarsıntıdan sonra kıyı yapılarında oturma, rıhtımlarda çökme ve tabanda yüzeysel sıvılaşma olduğunu da gördük. İskenderun kıyı şeridi kıyı müdafaa yapısı ve balıkçı barınağının tamiri işine da başladık ve devam ediyoruz.” diye konuştu.

“Hatay için dört bir koldan çalışıyoruz” ‘

Dörtyol, Madenli, Işıklı Konacık ve Samandağ Çevlik balıkçı barınakları tamir işlerini de bu yılki yatırım programlarına aldıklarını bildiren Uraloğlu, “Gördüğünüz üzere, Hatay için hava yolu, kara yolu, demir yolu ve deniz yolu olmak üzere dört bir koldan çalışıyoruz. Hatay’ı meydanları ve ana caddeleriyle, tarihi ve kültürel dokusuna uygun formda yine inşa edeceğiz.” dedi.

Bakan Uraloğlu, Toprakkale-İskenderun yolunda çalışmalara devam ettiklerini belirtti.

Yerel seçimlere de değinen Bakan Uraloğlu, şunları kaydetti:

“Her zerresinde ecdadımızın izi olan Hatay’ı planladığımız projelerle daima birlikte çok daha güçlü ve gelişmiş bir halde tekrar inşa edeceğiz inşallah. Üstümüze düşen vazife her ne olursa olsun biz onu tamamlayana kadar, Hataylı hemşerilerimizi inşallah yalnız bırakmadık, bundan sonra da bırakmayacağız. Ulaşım ismine büyükşehirle gerekli uyumu sağlayarak inşallah her türlü takviyesi kendisine, liderimize vereceğiz. Biz bu niyetlerle Hatay’a birçok hizmet yaptık lakin sarsıntıyla o hizmetlerin biçimi, şemali, yeni muhtaçlıkları ortaya çıktı, hepsini planladık ve Hataylıların gördüğü üzere de tek tek ve en ufak kaliteden de bir taviz vermeden onların hepsini hayata geçiriyoruz ve yakında takipçisi olmaya bundan sonra devam edeceğiz.”

Bakan Uraloğlu, daha sonra 29 Mart’ta çift istikametli olarak yolcu taşımasının başlatılacağını duyurduğu Hatay Havalimanı’nda incelemelerde bulundu, yetkilerden bilgi aldı.

(Bitti)

Kaynak: AA / İktisat
Hatay Drone Çekimi Hatay Tanıtım Filmi
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Hatay’da yapılan aramada ruhsatsız tabanca, fişek ve kaçak cep telefonu ele geçirildi

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.