DOLAR

32,4011$% -0.14

EURO

34,8049% 0.16

GRAM ALTIN

2.430,77%-0,30

ÇEYREK ALTIN

3.962,00%-1,67

TAM ALTIN

15.830,00%-1,73

BİST100

10.056,91%1,42

BİTCOİN

2034181฿%-1.60992

Akşam Vakti a 19:27
Hatay HAFİF YAĞMUR 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Hatay’da Dörtyol-Hassa Otoyol ve Demir Yolu Tüneli Projesi İhalesi Yapıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hatay‘daki Dörtyol-Hassa Otoyol ve Demir Yolu Tüneli Projesi ihalesinin yapıldığını bildirerek, “Projenin hayata geçirilmesiyle zelzeleye dirençli kara yolu ve demir yolu ulaştırma altyapısı kurularak, bölgenin kesintisiz erişim kapasitesi afet durumlarında da geliştirilecek.” tabirini kullandı.

Uraloğlu, yazılı açıklamasında, Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat’ta meydana gelen sarsıntılardan sonra bölgedeki en acil altyapı gereksinimlerinden birisinin ulaşım olduğuna işaret etti.

Bu kapsamda, Dörtyol-Hassa güzergahında 20 kilometre uzunluğunda demir yolu ve iki otoyol tünelinin yapılmasının, alternatif ulaşım altyapısı kurulması açışından kıymetli olduğunu aktaran Uraloğlu, projenin, İskenderun Körfezi’ni, Amanos Dağları’nın ardındaki endüstriyel alanlara ve Gaziantep’e en kısa yoldan bağlayacağını bildirdi.

Uraloğlu, yapılacak tünellerle İskenderun-Gaziantep, İskenderun-Kahramanmaraş güzergahlarında ulaşımın kısalacağına ve bu bölgedeki ticaret hacmine katkı sağlanacağına işaret ederek, “Projenin ihalesi yapıldı ve ihaleyi en düşük teklifi veren firma kazandı. Proje kapsamında yapılacak tünelin 3 farklı tüpten oluşması ve tünel uzunluklarının da 20’şer kilometre olması planlandı. Proje iki etaptan oluşacak, tünel üretimini kapsayan birinci etabı Hassa Kavşağı’nda sona erecek. Kara yolu teması, Toprakkale-İskenderun Otoyolu’ndan ayrılarak Dörtyol Kavşağı’ndan, Amanos Dağları’nın altından geçerek Hassa üzerinden Kırıkhan-Nurdağı güzergahındaki yolla birleşecek formda planlandı.” tabirlerini kullandı.

Projeyle ulaşımın İskenderun Körfezi’ne yönelmesiyle, Hatay‘ın sanayi ve turizm alanlarındaki gelişiminin hızlanacağına dikkati çeken Uraloğlu, açıklamasını şöyle sürdürdü:

“Bu projeyle hala Amanos Dağları’nın kuzey ve güney ucundan sağlanan Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin ve Kahramanmaraş kontaklı Doğu Anadolu Bölgesi’nin ulaşımı, Payas-Hassa ve Amanos Dağları’nın orta kısmından geçilerek değerli ölçüde kısalacak. Tıpkı formda, Payas-Hassa-Yolbaşı’nda yapılacak demir yolu sınırıyla Hatay ve İskenderun ile Gaziantep ve Hassa Lojistik Alanı daha kısa yoldan bağlanmış olacak. Projenin, Payas-Hassa sınırı farklı değere sahip. Kahramanmaraş ve Gaziantep’ten gelen yüklerin ve yolcuların, Nurdağı’ndan sonra otoyol yerine Nurdağı-Hassa-Payas yolunu takip etmeleri halinde, ulaşım arası değerli ölçüde kısalacak.”

“Kesintisiz hizmet sağlanacak”

Uraloğlu, projeyle, 235 kilometre olan Kilis-Osmaniye-İskenderun güzergahının 38,3 kilometre, 77,3 kilometre olan Kırıkhan-İskenderun-Dörtyol güzergahının 15,27 kilometre, 121 kilometre olan Nurdağı-Osmaniye-Dörtyol (Payas) güzergahının 20,6 kilometre, 78,8 kilometre olan Dörtyol-Kırıkhan-Hassa güzergahının 53,4 kilometre, 84 kilometre olan Payas-Fevzipaşa demir yolu güzergahının ise 29,6 kilometre kısalacağına işaret etti.

Projeyle, daha inançlı, konforlu ve kesintisiz hizmet sağlanacağına dikkati çeken Uraloğlu, projeyle bölgenin İskenderun’a olan kara yolu arasının önemli manada kısalacağını aktardı.

Uraloğlu, projenin zelzele açısından kıymetini de kıymetlendirerek, şunları kaydetti:

“Projenin hayata geçirilmesiyle zelzeleye dirençli kara yolu ve demir yolu ulaştırma altyapısı kurularak, bölgenin kesintisiz erişim kapasitesi afet durumlarında da geliştirilecek. İskenderun Körfezi’ndeki mevcut ve yeni yapılacak limanların Amanos Dağları’na çok yakın olması, bu bölgelerde kâfi depolama ve lojistik alanların bulunmaması nedeniyle, kelam konusu gereksinimler Hassa’daki uygun alanlardan karşılanacak. Böylelikle, ekonomik hayat bu bölgelerde canlanacak. Doğu Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu’daki sanayi bölgelerinin, Suriye ve Irak üzere komşu ülkelerle yapılacak ticarette, İskenderun limanlarının ehemmiyeti her geçen gün artıyor. Ticaretin artırılmasında bu projenin katkısı çok fazla olacak.”

Kaynak: AA / İktisat

Hatay Drone Çekimi Hatay Tanıtım Filmi
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Hatay’da Zeytinyağı Fabrikasında Patlama: 50 Ton Zeytinyağı Yere Yayıldı

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.